Simulation som pædagogisk metode. Undervisning i praksis. Det 3. læringsrum.
Hold
Målgruppe: Social og sundhedshjælpere, social og sundhedsassistenter samt pædagogiske assistenter samt øvrige uddannelser inden for brancheområdet.
Beskrivelse:
Deltageren kan:
anvende simulation som pædagogisk læring - det 3. læringsrum - til at rammesætte og facilitere elevens og/eller kollegaens refleksion og læring.
identificere elevens og/eller kollegaens læringsforudsætninger og skabe et trygt læringsmiljø med henblik på differentiering og motivation for læring i simulationsforløb.
ved brug af målrettet spørge- og lytteteknik igangsætte og understøtte lærings- og refleksionsprocesser.
anvende debriefing i simulation som pædagogisk metode til facilitering af elevens og/eller kollegaens læring og refleksion.
med afsæt i rollen som facilitator i simulation som pædagogisk metode reflektere over, vurdere og formidle eget fagprofessionelle arbejde.
identificere praksisnære situationer og udarbejde storyboards, der understøtter elevens og/eller kollegaens udvikling af erhvervsfaglige kompetencer.
bidrage til udvikling af arbejdspladsens læringsmiljø ved brug af simulation som pædagogisk metode - det 3. læringsrum.